poniedziałek, 23 lipca 2012

Kurczak w pikantnym sosie morelowym na sposób azjatycki

Jest lato, więc wytrawne dania można z powodzeniem komponować z sezonowymi owocami. Wybrałam morele, bo to wdzięczny obiekt do eksperymentów. Cudownie smakują w chutneyach, wychodzą obłędne, gdy nadzieje się je twarożkiem i rozmarynem, są niezastąpione jako słona przystawka na grilla.

Dziś proponuję kurczaka w słodko-pikantnym sosie morelowym. Polecam fanom kuchni azjatyckiej oraz kuchni ekspresowej.



Kurczak w pikantnym sosie morelowym na sposób azjatycki
(wg. ksiażki Wok wyd. Neumann &Gobel)


- 600g piersi z kurczaka,
- kawałek świeżego imbiru ok. 4cm,
- ząbek czosnku,
- szalotka,
- 3 łużki oleju sezamowego,
- 6 łyżek sosu sojowego (najlepiej jasnego),
- pół łyzeczki sambal oelek lub pasty z papryczek chili,
- dwie łyżki soku z limonki,
- 4 zielone cebulki,
- 4 łużki konfitury morelowej,
- 2/3 łyżki oleju do smażenia

Piersi z kurczaka pokroić w kostkę (ok. 2 cm). Imbir, szalotkę oraz ząbek czosnku obrać i posiekać drobno. Połowę imbiru, czosnku i szalotki zmieszać z 3 łyżkami sosu sojowego. Do amrynaty dodać pokrojonego w kostke kurczaka i marynować całą noc (a min.3h). Resztę pasty imbirowo-czosnkowo-szalotkowej rozmieszać z sambal oelek, resztą sosu sojowego oraz sokiem z limonki. Posiekaną zieloną cebulkę zmieszać z pastą i konfiturą morelową. Kurczaka smażyć w gorącym woku lub patelni na dużym ogniu. W trakcie smażenia polać sosem morelowym. Serwować z chinskim makaronem.

13 komentarzy:

  1. Kurczak w morelowym sosie...
    Uwielbiam takie dania!
    Mają charakter a jednocześnie są bardzo lekkie.
    Pozdrowienia!

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię słodkie akcenty w daniach azjatyckich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. super - szukałam ostatnio czegoś co dodałoby charakteru takim daniom - teraz mam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Naprawdę ciężko mi się przekonać do mięsa z owocami, ale jak patrzę na tego kurczaka to mam coraz mniej wątpliwości ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetne połączenie, uwielbiam kuchnię azjatycką, więc ta potrawa nie jest mi obojętna.

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Smaki mojego Połówka. Jak skończę przerabiać zakupioną wołowinę, chętnie wypróbuję;)

    pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne zestawienie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie połączenia! Moje smaki :) Wspaniale wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  9. propozycja bardzo w moim guście :)świetne zdjęcie

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepis u siebie wypróbowałem, wyszło bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepis u siebie wypróbowałem, wyszło bardzo smaczne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...