sobota, 17 stycznia 2015

Terrina z żółtej soczewicy z prażonymi pestkami

Soczewica w wielu kolorach jest pięknym dowodem na to,że zimowe dania również mogą być interesujące, a składniki są w stanie zainspirować mnie tak samo jak te z cieplejszych sezonów.
Na soczewicowa 'słoneczną' terrinę czaiłam się już od dłuższego czasu, ale tak się poskładało,że zrobiłam ją dopiero niedawno. Korzystałam z dwóch francuskich przepisów i w ten sposób powstał jeden - mój ;)


Żółtą soczewicę można śmiało zastąpić czerwoną. Są najłagodniejsze w smaku i szybko się gotują, więc pasują idealnie do przepisu. Dodatek pestek jest tu nieodzowny! To one w dużej mierze podkreślają jej smak i dodają przyjemnej chrupkości.
Efekt jest zaskakująco pyszny! To taki warzywny pasztet, ale pełen smaków. Jeśli chodzi o dobór składników i przypraw, to jest tu duże pole do popisu.

Polecam jako odrębne danie lub wegetariański dodatek do kanapek. Jako dodatek świetnie spisze się jogurtowy sos z ziołami i zielona sałata.



Terrina z żółtej soczewicy z prażonymi pestkami
(inspiracja 1, inspiracja2)

- 300g żółtej soczewicy,
- 1 czerwona papryka,
- 1 duża marchewka,
- 1 cebula,
- 2 ząbki czosnku,
- 150g startego cheddara,
- łyżka ostrej pasty chili,
- 75g pestek dyni, słonecznika + ja dodałam również siemię lniane,
- 70g bułki tartej,
- 6 jajek,
- łyżeczka curry,
 - 1/2 łyżeczki kminu rzymskiego


Soczewicę ugotować do miękkości, odstawić.
Paprykę, marchewkę oraz cebulę posiekać na bardzo drobną kostkę. Usmażyć wraz z czosnkiem na oliwie z oliwek. Warzywa powinny być miekkie, ale nie mogą się rozpadać.
Pestki uprażyć na suchej patelni. Jajka rozbeltać, dodać do nich starty cheddar i bułkę tartą. Następnie warzywa, przyprawy, pastę chili, pestki oraz soczewicę. Dobrze wymieszać. Przyprawić wg gustu solą i pieprzem.

Keksówkę wysmarować masłem i posypać bułką tartą. Przełożyć do niej masę. Z wierzchu posypać jeszcze pestkami. Piec w temp. 190 stopni przez 45 minut. Podawać na zimno lub na ciepło z sałatką.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...