wtorek, 22 maja 2012

Cielęcina z grilla w ziołowej marynacie

Nie próbowaliscie jeszcze cielęciny z grilla? Koniecznie to zróbcie...koniecznie z ziołową marynatą. Składniki do niej znajdziecie w Waszych ogródkach lub w doniczkach na parapecie. Bardzo odświeżająca marynata, która sprawia, że mięso jest delikatne i soczyste. Danie jest wspaniałe na upalne dni.



Eskalopki cielęce z grilla w ziołowej marynacie
(źródło)


- 4 eskalopki cielęce
- 3 łyżki oliwy z oliwek,
- sok z jednej cytryny,
- papryczka chili w proszku,
- 3 gałązki rozmarynu,
- 2 gałązki tymianku,
- 5 listków szałwii,
- gałązka majeranku (ja dałam oregano),
- sól, pieprz



Zioła posiekać. Wymieszać je razem z oliwą, sokiem z cytryny, papryczką, solą oraz pieprzem. Eskalopki zalać marynatą 20min. przed grillowaniem, a najlepiej na całą noc. Zdecydowanie polecam tą drugą opcję! Escalopki grillujemy ok.15 min. przewracając w trakcie smażenia.

Mięsko podałam z sałatka z grillowanych warzyw polaną winegretem oraz z kaszą boulgour.

8 komentarzy:

  1. Cielęcina, jakkolwiek jej nie przyrządzisz, smakuje bosko. Mam słabość do tego mięsa. Do takiego obiadu nie trzeba mnie długo namawiać.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Co za pyszny zestaw!
    I jaki wspaniały bukiet warzyw.
    Cielęcina to chyba ulubione moje mięso,choć rzadko pokazuję je na blogu.
    Pozdrawiam Cię!

    OdpowiedzUsuń
  3. Cielęciny to ja jeszcze nie grillowałam, propozycja bardzo mi odpowiada. Całe danie podane w sposób wyjątkowo apetyczny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo pysznie skomponowane danie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Niezwykle apetyczne zdjęcia i te wiosenne kolory

    OdpowiedzUsuń
  6. I constantly emailed this weblog post page to all my contacts,
    because if like to read it then my friends will too.


    my website - click next

    OdpowiedzUsuń
  7. These are truly wonderful ideas in about blogging.
    You have touched some pleasant factors here. Any way keep up wrinting.


    Here is my web page monasteries

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...