czwartek, 6 stycznia 2011

Z malinową nutką

Ostatnio zapragnęłam czegoś słodkiego, a zarazem lekkiego, puszystego i pachnącego...coś co przypominałoby mi letnie poranki. I wymyśliłam! Muffinki, bo już sama nazwa jest słodka :) a wykonanie banalnie proste. Tego mi było trzeba.





Jogurtowe muffinki z malinową nutką (12 sztuk)


- 1,5 szklanki mąki,
- dwa opakowania kisielu o smaku malinowym (typu "Słodka Chwila"),
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia,
- 1/2 szklanki cukru,
- szczypta soli,
- 2 jajka,
- 250 g jogurtu naturalnego,
- 60 g masła,
- dżem malinowy

Wszystkie suche składniki połączyć (mąkę, kisiel, proszek do pieczenia, cukier, sól). Masło roztopić w rondelku, schłodzić i wymieszać ze składnikami mokrymi (jajka, jogurt). Następnie dodać składniki mokre do suchych, połączyć wszystko razem. Jeśli ciasto będzie zbyt ścisłe można dodać jeszcze odrobinę jogurtu lub mleka.

Wysmarować formę do muffinek masłem. Wylać porcję ciasta, następnie przykryć łyżką dżemu malinowego i potem znów zalać ciastem. Piec ok. 20 min. w temp. 180 st. Po wystygnięciu dekorować według uznania :)


 Z podanych proporcji wyszły mi pulchne, wilgotne, pachnące jogurtem i malinami babeczki. Najlepsze zaraz po wystygnięciu!!

Smacznego!!

4 komentarze:

  1. takie muffiny muszą smakować obłędnie!

    pozdrawiam,
    Paula

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziewczyno jestem zaskoczona tymi pysznościami na wspaniałych fotografiach.Ślinka mi cieknie bo jestem taki łakomczuch.Obserwuję twoje inspiracje kulinarne i nie tylko.Bardzo podoba mi się Twój apetyczny styl pisania i gotowania.Jesteś taka młoda jak widać na zdjęciu a taka twórcza i ciepła.
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku życzy DONA

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje tez wygladaja super, takie pyszniutkie z tym dzemem malinowym... mniam:)

    podoba mi sie u Ciebie i bede tu zagladac:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dono - to niezwykle sympatyczne co piszesz, ale chyba daleka jestem od takiego ideału ;)

    Aga - zapraszam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...