niedziela, 13 września 2015

Brownie z masłem orzechowym

Sezon na ciężkie, czekoladowe ciasta czas oficjalnie zacząć :)



Brownie z masłem orzechowym
(źródło)

- 180g masła,
- 150g gorzkiej czekolady 70%,
- 320g cukru,
- 4 jajka,
- ekstrakt waniliowy,
- 130g mąki,
- łyżeczka proszku do pieczenia,
- 35g dobrej jakości kakao,

Krem orzechowy:
- 150g masła orzechowego,
- łyżka cukru pudru,
- 60g miękkiego masła
 


Masło roztopić razem z czekoladą na wolnym ogniu. Poczekać aż wystygnie. Dodać cukier, jajka, ekstrakt waniliowy oraz mąkę przesianą z proszkiem do pieczenia i kakao. Dokładnie wymieszać.

Miękkie masło połączyć z masłem orzechowym i cukrem pudrem. Dokładnie połączyć składniki.

Formę 20x30cm wysmarować masłem, wyłożyć papierem do pieczenia. Wyłożyć połowę masy czekoladowej. Krem delikatnie rozsmarować na cieście (pozostawić 1/3 do udekorowania wierzchu). Przykryć drugą częścią masy. Wierzch udekorować kremem. Za pomocą noża lub wykałaczki nakłuwać w taki sposób,by powstały na jego wierzchu 'ósemki'.

Piec w temp 180 stopni 25-35minut w zależności od tego,czy lubicie mniej lub bardziej wypieczone.

2 komentarze:

  1. Pychota! Fajnie, że Jesteś :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny przepis na pożywny deser. Chętnie przygotuję go swoim dzieciom do szkoły. Zawsze staram się im przygotować zdrową, domową przekąskę więc bardzo często korzystam z przepisów na https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/
    i tym sposobem mam pewność, że moje dzieci się dobrze odżywiają!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...