wtorek, 28 sierpnia 2012

Łosoś w słodko-słonej marynacie z miso ze smażonym ryżem

Lubię poznawać i uczyć się smaku robiąc wszystko od podstaw. Nie boję się i sprawia mi to ogromna frajdę. Odkąd zakochałam sie w sushi dobrze wiedziałam, że nieuchronnym jest przygotowanie ryżowych rolek w domu. To też uczyniłam i od czasu do czasu raczymy się domowym sushi.



Czemu piszę o sushi podczas, gdy chcę Wam pokazać przepis na łososia? Ponieważ jest stworzony dla miłośników japońskiej kuchni i do jego wykonania będziemy potrzebować niektórych składników typowych dla sushi. Zapraszam!

Łosoś słodko-słonej marynacie z miso
(źródło: Julie cuisine le monde J.Andrieu)

- 5 filetów z łososia (ze skórą)
- 70ml mirinu (ja dałam sake),
- łyżka octu ryżowego,
- 140g białej pasty miso,
- 70g cukru

Mirin i ocet ryżowy doprowadzamy w rondelu do wrzenia (tak,by alkohol się odparował). Dodajemy pastę miso i rozrabiamy ją z płynem. Dodajemy cukier, wszystko mieszamy do połączenia składników. Zdejmujemy z ognia. Studzimy.
Filety z łososia nacieramy marynatą i wstawiamy do lodówki na 24h.

Na suchej patelni podsmażamy łososia z każdej strony (po 30sekund). Następnie układamy go na blasze i pieczemy w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni ok. 10-15 minut.

Łosoś przygotownay w ten sposób jest niezwykle soczysty i delikanty.



Ryż smażony z pieczarkami i gorszkiem

- szklanka ugotowanego ryżu,
- 5-6 dużych pieczarek,
- średnia cebula,
- pół szkalnki mrożonego groskzu,
- sos sojowy,
- pietruszka/ natka

Na oleju smażymy cebulke pokrojoną w piórka i dodajemy pieczarki. Chwilę dusimy, by były miękkie. przyprawiamy sosem sojowym. Dodajemy ugotowany ryż i smażymy wszystko razem. Pod koniec dodajemy mrożony groszek oraz natkę pietruszki. Chwilę wszystko mieszamy i gotowe :)


7 komentarzy:

  1. O, nie jadłam jeszcze smażonego ryżu. Wygląda pysznie, lubię takie azjatyckie akcenty.

    OdpowiedzUsuń
  2. Smakowity i pięknie podany:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Doskonały przepis! Już go uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny pomysł, marynata z miso jest zdrowa i ciekawa!

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam łososia, a jest naprawdę przepieknie podany!

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajne zestawienie smaków i myślę, że ten łosoś właśnie idealnie tam pasuje. ja także bardzo chętnie przyrządzam łososia z przepisu https://mowisalmon.pl/przepisy/czarny-makaron-z-pieczonym-lososiem-mowi-marynowanym-w-pieprzu-i-cytrynie-z-musem-z-pora-i-groszku/ i muszę przyznać, że wychodzi znakomicie.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...