piątek, 17 grudnia 2010

Czekoladowo - pomarańczowy duet


No kto by pomyślał, że to taki piękny duet.... Niby potrafią bez siebie żyć, niby same w sobie są doskonałe, ale gdy się spotkają... to dzieją się rzeczy zupełnie wyjątkowe :) Aksamit czekolady spotyka się z aromatycznym świeżym posmakiem pomarańczy - i teraz jestem już pewna - to jest smak, który nieodwracalnie zapada w pamięć.

Ta przepyszna gorąca czekolada pomarańczowa jest moim odkryciem, który zaczerpnęłam z tej oto strony. Oczywiście przerobiłam przepis według własnych potrzeb - zmieniłam proporcje, użyłam gorzkiej czekolady i dodałam jeszcze szczyptę cynamonu.



Co nam potrzeba? (na dwie filiżanki z dolewką ;) )

- 1/3 szklanki śmietanki kremówki,
- dwie łyżeczki brązowego cukru,
- 2,5 szklanki mleka,
- jedna pomarańcza,
-  tabliczka gorzkiej czekolady (musi być dobrej jakości, inaczej porobią się nam grudki!),
- odrobina potartej kory cynamonu,
- płaska łyżeczka kakao ( u mnie - rozpuszczalne)

Najpierw należy sparzyć pomarańczę, obrać ze skórki i wrzucić ją do mleka - razem zagotować i odstawić na 30 - 45 min. by mleko nabrało wyjątkowego aromatu.
Następnie przecedzamy mleko, ponownie je zagrzewamy dodając czekoladę, kakao, cynamon i zagotowujemy. Przelewamy do filiżanek i na koniec dekorujemy ubitą z cukrem i śmietanką.



Czekolada, pomarańczowy aromat i lekka śmietankowa chmurka... czego chcieć więcej?

Smacznego!

2 komentarze:

  1. Od dawna uważam, że to doskonałe połączenie! Przepadam za czekoladą o aromacie pomarańczy - we wszystkich odmianach!

    OdpowiedzUsuń
  2. W sumie jak widać czekolada jest na tyle fajna, że można ją zastosować do wielu rzeczy. Jak dla mnie chętnie ją wykorzystuję do przepisów https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdzie mam pewność jeszcze, że będę robiła jakieś ciasto czy deser z wykorzystaniem czekolady.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...